Saturday, November 17, 2012

Korban Selama Agresi 4 Hari, 36 Gugur, 330 Luka


Tiga kakitangan perlawanan Al-Qassam di kem Al-Maghazi, Jalur Gaza tengah gugur syahid setelah dua orang warga juga gugur dan beberapa yang lain luka-luka dalam dua serangan Israel menyasar sebuah rumah di kampung Al-Salam, Der Balah Jalur Gaza Tengah dan satunya di Rafah barat. Total jumlah korban selama serangan Israel empat hari mencapai 36 orang gugur dan sekurang-kurangnya 335 orang luka-luka.

Sumber perubatan menegaskan kepada PIP bahawa pasukan-pasukan perubatan termasuk sebuah jasad warga Palestin yang belum diidentivikasi dan dua orang luka; satu perempuan dan satu bocah dalam serangan di kampung Zaitun.

Sebelumnya, 30 warga Palestin mengalami luka. Majoriti perempuan dan anak-anak setelah Israel menyerang sebuah rumah di Jabalia Nazlah, Jalur Gaza utara. Pasukan perubatan mampu menyelamatkan mereka dari runtuhan bangunan.

Di Khan Yunis, selatan Jalur Gaza, tiga orang warga Palestin luka selepas pesawat pejuang Israel menyerang sebuah motor yang melintas di dekat kota Ashda. Kejadian yang sama juga di Rafah, Israel menyerang sebuah motor. Dalam kejadian ini, dua orang kakitangan perlawanan mengalami luka ketika mereka melintas dekat TKP.

Sementara itu, pesawat tempur Israel sejak Rabu sore menyerang ke seluruh Jalur Gaza. Akibatnya, 32 orang gugur syahid, 8 di antaranya anak-anak, dua orang perempuan, dua orang usia lanjut, dan 335 lainnya luka-luka. 150 di antara anak-anak dan perempuan.

No comments:

Post a Comment